reklama

Hic sunt leones, alebo: Argentína neexistuje

Som si veru nemyslel, že tohtoročné blogovanie začnem práve takýmto absurdným konštatovaním :-) Nuž, ale, čo narobíme? ...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

Skočím si dnes popoludní na jeden server, že čo majú nové a o čom diskutujú... Zisťujem, že (okrem iného aj) o úspešnom výstupe na Aconcaguu (mimochodom - gratulujem).

Okamžite otváram Wikipediu, nech mi o nej čosi povie. A, samozrejme, chcem vidieť aj mapu daného regiónu - takže v článku klikám do rubriky coordinates. GeoHack mi vzápätí dáva hromadu možností.

Pozerám si viaceré, a pri jednej z nich zostávam po chvíli geobrowseniašokovaný: Argentína (2,8 milióna km2, 40 miliónov obyvateľov)ne-e-xis-tu-je - je úplne prázdna - sú tam levy. Dúfam, že našich horolezcov cestou domov nezožerú.

A keďže mnou lomcuje lack of info, okamžite vyťukávam adresu Perry-Castaneda Map Library. Ešte klik a klik a už som tam. Neponúkajú tam síce nič moc, ale furt lepšie, než big white plane. Dokonca by prípadným ich použitím firmička ušetrila aj na licenčných poplatkoch, keďže týchto pár máp je, ak som dobre pochopil, zadarmo respektíve p.d. . A nie sú jediné takéhoto druhu. .....

Pre archívne účely ešte prikladám screenshot, zhotovený pred chvíľou - pre prípad, že si tento článok niekto prečíta o pár mesiacov(rokov?),keď už bude situácia-online iná, a nechcel by mi veriť. Zároveň dúfam,že kepčurnutie a verejné vystavenie veľkej bielej plochy nebude považované za copyright infringement , lebo to by som sa fakt musel hanbiť.

Ták, nech nám to tento rok dobre mapuje aj horolezie! A mne nech to už začne písať aj nejaké normálne články, nie len takéto srandičky :-)

Jano Richter

Jano Richter

Bloger 
  • Počet článkov:  128
  •  | 
  • Páči sa:  389x

nedávno som si s prekvapením uvedomil: Som vpodstate Upratovač/ka - snažím sa vykydať bordel, a to hneď v niekoľkých oblastiach zároveň. Ak mi s tým hilfnete, bude šanca že sa nám to aj naozaj podarí. ....... No a keď Dočistíme, tak sa znovu budem môcť stať tým, čím som chcel byť (a čiastkovo aj bol) odjakživa - technikom / konštruktérom / vymýšľačom, programátorom, filmárom / fotografom, fyzikom / matematikom / astronómom, a tak podobne, z každého trochu :) - - - - - - - - - - - - - lórem i psům, dolórez amulet .... skákal pes přes oves ... testujem aká dlhaaaa môže byť táto sekcia Omne .... no comment .... dezoláty všechných krajín spojte sa.. a páľte to hlbokého péčka!!! ... nepokradneš, nezabiješ, pomiluješ bližného svého .... skúška linkovania pomocou html: <a href="http://mnt.sk/">linkword</a> Zoznam autorových rubrík:  FacsimileProtikorupčnéKoronaOrbitalMapyHey, Stupid !Audio VideoDJ JRsamuel vraždaSúkromnéNezaradenéPaddockVoľba šéfa RTVS

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu