reklama

Zpívat a na kytaru hrát (L.F.)

Keď som si pred dvoma týždňami prečítal avízo rozhovoru s Lenkou Filipovou, ja potešilsa som :-) táto dáma mi totiž do ucha padla už dávnejšie. No a hneď vzápätí som dostal nápad, dať pri tej príležitosti dohromady zopár jej pesničiek. Tu je výsledok.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Náš hudobný redaktor vám k rozhovoru a pesničkám želá príjemné počúvanie :)


Prý se tomu říka láska
Bylo letní parno .. a já šla na plovárnu .. Džbán ...

Za všechno může čas

Zamilovaná
... a tejto pesničke vďačím za celoživotný imidž - hovorí o nej
Na javisku ju uvádzam slovami, že „bohužiaľ, túto pesničku som nenapísala ja" (smiech)

Je l'aime à mourir (Francis Cabrel)
... Pôvodne ju spieval muž, Francis Cabrel ...

Keď už sme skočili do francúzskych kruhov, pozrime sa aj na skladbu, ktorú pre ňu pripravili Švajčiari pre Eurovíznu súťaž ... aby tam s ňou napokon vyhrala začínajúca Celine Dion:
Ne Partez Pas Sans Moi (Celine Dion)

V období okolo roku 1980 vystupovala Lenka Filipová s Karlom Zichom a skupinou Flop:
Mosty

Pôvodná verzia, od Air Supply. Podľa mňa sú výborné obe.
Lost in Love (Air Supply)

Částečné zatmění srdce

Kamufláž

Najznámejším českým túlavým hafanom je zrejme Karl von Bahnhof, ktorý to dotiahol až do takmer-oscarového filmu. Drobného kúsku pozornosti sa však dočkal aj Valčík:
Toulavý valčík

Ať žije show
.. a všichni se rázem změní .. pro úspěch představení ...

V šálku čaje na Srí Lanku
Zo skladieb, ktoré som tu zhromaždil, je táto zrejme nabližšia klasickej hudbe. Nádherne renesančná španielka, komorný orchester, celková kompozícia ... skutočne si pripadám ako prenesný pár storočí vzad a okolo seba vidím tie obrazy malíře stroskotance a cítim atmosféru čajovníkových polí.
Mám iba jednu drobnú výhradu - orchester by bol lepšie vyznel naživo, nie zo synťáku. Ale aj tak je to výborná skladba.

Až budem to mít

Na záver asi moja najobľúbenejšia od Lenky Filipovej. Od nenápadného klavírneho úvodu, cez španielku, až po mágiu s viachlasom a 'hudbou sfér':
Věnovaní

Komu náhodou nestačilo, zopár ďalších kúskov nájde tu .

A keďže reč bola o gitarovej umelkyni, pridám ešte jeden nádherný kúsok z Vivaldiho Koncertu D-Dur RV93. (škoda len, že sa mi nepodarilo nájsť jeho oveľa pomalšiu verziu - ako ju poznám z albumu , ktorý nahrala Slovenská filharmónia - v tej jeho nenápadná majestátnosť vyznieva ešte lepšie).

Jano Richter

Jano Richter

Bloger 
  • Počet článkov:  128
  •  | 
  • Páči sa:  389x

nedávno som si s prekvapením uvedomil: Som vpodstate Upratovač/ka - snažím sa vykydať bordel, a to hneď v niekoľkých oblastiach zároveň. Ak mi s tým hilfnete, bude šanca že sa nám to aj naozaj podarí. ....... No a keď Dočistíme, tak sa znovu budem môcť stať tým, čím som chcel byť (a čiastkovo aj bol) odjakživa - technikom / konštruktérom / vymýšľačom, programátorom, filmárom / fotografom, fyzikom / matematikom / astronómom, a tak podobne, z každého trochu :) - - - - - - - - - - - - - lórem i psům, dolórez amulet .... skákal pes přes oves ... testujem aká dlhaaaa môže byť táto sekcia Omne .... no comment .... dezoláty všechných krajín spojte sa.. a páľte to hlbokého péčka!!! ... nepokradneš, nezabiješ, pomiluješ bližného svého .... skúška linkovania pomocou html: <a href="http://mnt.sk/">linkword</a> Zoznam autorových rubrík:  FacsimileProtikorupčnéKoronaOrbitalMapyHey, Stupid !Audio VideoDJ JRsamuel vraždaSúkromnéNezaradenéPaddockVoľba šéfa RTVS

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu